image_pdfimage_print

Președintele Consiliului Județean (CJ) Dolj, Ion Prioteasa, anunță semnarea contractului de finanțare pentru un nou proiect implementat prin intermediul Programului Interreg V-A România – Bulgaria, ceea ce duce totalul sumelor atrase din această sursă în actualul exercițiu financiar la aproape 22 de milioane de euro.

Potrivit președintelui CJ Dolj, Ion Prioteasa, demersul, derulat în parteneriat cu Inspectoratul de Jandarmi Județean „Mihai Bravul“, Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) „Oltenia“ și Primăria Lom (Bulgaria), vizează creșterea capacității de gestionare a situațiilor de urgență, în special prin dotarea cu echipamente pentru stingerea incendiilor forestiere.

„Pentru Consiliul Județean Dolj, Interreg V-A s-a dovedit deja drept un instrument de finanțare foarte util pentru realizarea unor investiții importante, în beneficiul comunității, constituind o fericită continuare a programelor de cooperare transfrontalieră din perioadele precedente.

Iată că, odată cu semnarea acestui nou contract, în valoare de aproape un milion de euro, ajungem la un număr total de 6 proiecte implementate în cadrul Interreg și putem vorbi despre aproximativ 22 de milioane de euro care au intrat în județul nostru în actualul exercițiu financiar, doar din această sursă. Este o sumă considerabilă, care a permis derularea unor intervenții cu un puternic impact în domenii precum sănătate, infrastructură de transport și gestionarea situațiilor de urgență.

În această ultimă sferă se înscrie și noul demers, în cadrul căruia Consiliul Județean, în calitate de lider, s-a asociat cu Inspectoratul de Jandarmi Județean și Inspectoratul pentru Situații de Urgență, pe de o parte, precum și cu Primăria Lom, din districtul bulgar Montana, pe de altă parte. Obiectivul nostru comun este să ne asigurăm că vom răspunde cât mai bine provocării pe care o poate reprezenta stingerea incendiilor forestiere, care presupune misiuni derulate în condiții speciale, în zone în care accesul este deseori dificil.

De aceea, proiectul nostru comun vizează, în primul rând, achiziționarea unor vehicule conformate pentru acest tip de intervenții, vehicule care vor reveni celor două inspectorate. De asemenea, ambele structuri vor beneficia de echipamente speciale de protecție împotriva focului, numărul total prevăzut să fie procurat fiind de peste 50.

În paralel, tot în cadrul acestui demers, Consiliul Județean Dolj completează una dintre primele sale investiții în sectorul situațiilor de urgență, derulată la vremea aceea tot în colaborare cu parteneri bulgari, cea prin care am creat sistemul de alarmare pentru localitățile riverane Dunării. Rețeaua va fi acum extinsă, urmând să fie cumpărate 6 sirene electronice, destinate comunelor Brabova, Bratovoești, Cetate, Fărcaș, Plenița și Sadova. Continuăm, așadar, să ne îndreptăm întreaga atenție către acest domeniu, întrucât siguranța comunităților rămâne pentru noi o prioritate“, a declarat președintele Consiliului Județean Dolj, Ion Prioteasa.

La rândul său, vicepreședintele CJ Dolj Cosmin Vasile a evidențiat numărul considerabil al inițiativelor și investițiilor prin care instituția a contribuit la îmbunătățirea dotărilor și a condițiilor, precum și la creșterea eficienței în sfera gestionării situațiilor de urgență.

„Consiliul Județean a dezvoltat de-a lungul anilor o veritabilă tradiție a cooperării cu instituții și autorități din Bulgaria pentru accesarea fondurilor europene. Analizând ce s-a reușit, din perioada de preaderare și până în prezent, constatăm că am atras aproximativ 45 de milioane de euro prin intermediul unor proiecte derulate împreună cu parteneri din statul vecin.

O mare parte a acestei sume s-a îndreptat tocmai către mai buna gestionare a situațiilor de urgență, dacă ne gândim că, pe lângă sistemul de alarmare care deservește zona de sud a județului, am realizat, la Craiova, un centru ultramodern de coordonare a intervențiilor în toată zona transfrontalieră din care facem parte și că avem în curs de implementare alte două demersuri – cel axat pe combaterea incendiilor forestiere, pentru care a fost semnat acum contractul de finanțare, și cel care va conduce la crearea unei noi unități de pompieri, în vecinătatea Aeroportului Internațional Craiova.

De altfel, este greu de identificat o altă autoritate județeană care a avut o implicare la fel de consistentă în domeniul situațiilor de urgență, pentru că investițiilor amintite li se adaugă altele, realizate din surse proprii ale CJ Dolj, cum a fost construirea și dotarea punctului de operare aeromedicală SMURD, dar și prin intermediul altor programe ale Uniunii Europene. Emblematică rămâne, în această ultimă privință, seria de proiecte coordonate de instituția noastră, prin care am achiziționat pentru cele 5 inspectorate de profil din Oltenia un număr total de 64 de vehicule și autospeciale, a căror valoare se ridică la aproape 17 milioane de euro.

Ne dorim ca atât cetățenii, cât și acești profesioniști a căror activitate cotidiană presupune asumarea unor mari riscuri să știe mereu că au în Consiliul Județean un partener receptiv, deschis tuturor colaborărilor care generează un plus de siguranță, de operativitate și de eficiență în desfășurarea intervențiilor în situații de urgență“, a afirmat vicepreședintele CJ Dolj Cosmin Vasile.

Proiectul „Combaterea incendiilor forestiere în regiunea de graniță Dolj – Lom, Montana“, cu o valoare eligibilă totală de 941.964,13 euro, are prevăzută o durată de implementare de 36 de luni, fiind finanțat din fonduri europene, în cadrul Axei Prioritare 3: „O regiune sigură“ a Programului Interreg V-A România – Bulgaria.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.