1

Clinica de Oncologie și cea de Dermatologie din cadrul Spitalului Județean de Urgență Craiova, complet modernizată

Consiliul Județean (CJ) Dolj continuă seria investițiilor în sănătate prin finalizarea lucrărilor de renovare și modernizare a clădirii în care funcționează Clinica de Oncologie și cea de Dermatologie.

Evenimentul a avut loc astăzi, 14 mai, în prezența Președintelui Consiliului Județean Dolj, Cosmin Vasile, a Primarului Municipiului Craiova, Lia Olguța Vasilescu, a Ministrului Investițiilor și Proiectelor Europene, Adrian Câciuși a Ministrului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Ștefan-Radu Oprea. Au fost prezenți, de asemenea,Prefectul Județului Dolj, Dan Diaconu, Secretarul de stat în cadrul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), Stelian Bărăgan și vicepreședintele CJ Dolj, Mihai Neațu.

Renovarea și modernizarea Clinicii de Oncologie are rolul să consolideze infrastructura medicală a județului, demonstrând angajamentul Consiliului Județean Dolj față de îmbunătățirea condițiilor de tratament și îngrijire a pacienților.Printre aspectele remarcabile ale acestor lucrări de modernizare se numără implementarea unor soluții inovatoare pentru creșterea eficienței energetice, reducerea impactului asupra mediului și creșterea stabilității structurale a clădirii. Clădirea dispune desisteme cu panouri fotovoltaice în vederea utilizării surselor regenerabile, de recuperatoare de căldură cu eficiență ridicată. În plus, au fost efectuatelucrări conexe, dotarea cu două lifturi exterioare, realizarea unei scări metalice pentru evacuarea persoanelor în caz de incendiu, realizarea unei rampe noi pentru persoane cu dizabilități, recompartimentarea spațiilor aferente saloanelor și grupurilor sanitare.

Valoarea totală a proiectului este de 16.389.557,51 lei.

„Este un moment foarte important pentru Consiliul Județean, au fost finalizate lucrările la Clinica de Oncologie a Spitalului Clinic Județean de Urgență Craiova și a fost demarată procedura de recepție. Știm cu toții în ce stadiu se afla acum câțiva ani clinica și ne-am dorit să o aducem la standarde europene pentru ca pacienții să fie tratați în condiții foarte bune. Am reabilitat o clădire degradată și o redăm spitalului pentru a începe funcționarea. Faptul că am reabilitat Clinica de Oncologie întregește un proiect mai vechi, pentru că împreună cu spitalul a fost achiziționat,prin Banca Mondială, un accelerator liniarde ultimă generație, la Clinica de Radioterapie. Am finanțat prin fondurile CJ Dolj reabilitarea buncărului unde se află aparatul de radioterapie. Am obținut autorizația de construcție, avem proiectul și în această lună vor fi scoase la licitație lucrările de execuție a unui Centru de Pediatrie și Oncologie Pediatrică. Va fi un proiect de 31 de milioane de eurocare va întregi un întreg sistem alături de Clinica de Oncologie și cea de Radioterapie”, a menționat președintele CJ, Cosmin Vasile.

Clinica de Oncopediatrie va fi finanțată prin Programul Național de Investiții în Infrastructura de Sănătate.

„Felicit CJ Dolj pentru această nouă investiție în domeniul sanitar și remarc că de ani buni, atât Primăria Municipiului Craiova, cât și CJ Dolj, nu ratează nicio axă de finanțare în ceea ce privește sănătatea, astfel încât am putut să ne modernizăm, de la an la an, toate spitalele pe care le avem în subordine. Spitalul Clinic Județean de Urgență Craiova s-a transformat în ultimii ani grație efortului pe care l-a făcut președintele Cosmin Vasile. Totodată, ne mândrim cu spitalele primăriei la care în fiecare an se investește o sumă de aproximativ 3 milioane de euro doar pentru igienizare, aparatură și mobilier. Pacienții au nevoie nu doar de condiții foarte bune de spitalizare, dar și de un confort psihic”, a menționat Lia Olguța Vasilescu.

Ștefan-Radu Oprea, Ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, a felicitat reprezentanții administrației locale și județene pentru realizările din ultimii ani:

„Apreciez viziunea integrată pe care președintele CJ Dolj și primarul Municipiului Craiova o au pentru dezvoltarea regiunii pentru că oricare dintre aceste obiective înseamnă mai multe locuri de muncă mai bine plătite. Să dispui de aeroport, de drumuri, înseamnă să ai mai mulți turiști, mai multe investiții în spațiile industriale, înseamnă ca locuitorii din Dolj să aibă oportunități, opțiuni și servicii sociale”.

Și Adrian Câciu, Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene a precizat faptul că investițiile în sănătate din ultimii ani au fost majore, 210 unități la nivel național au trecut prin proces de reabilitare și modernizare, eficiență energetică și majoritatea dintre ele au fost finanțate din fonduri europene.

„Județul Dolj și Municipiul Craiova sunt un exemplu în acest sens, un exemplu de “așa da”, de ceea ce înseamnă să folosești fiecare resursă financiară pentru un serviciu mai bun pentru cetățean. În perioada 2014-2020, județul Dolj a fost pe locul 5 în materie de contractare, cu 2 milioane de euro fonduri contractate. Finalizarea acestor proiecte i-a dus pe locul 1 la absorbția fondurilor europene, respectiv la un grad de absorbție de aproximativ 98%”, Adrian Câciu.

Tot în cadrul deplasării la Craiova, cei doi miniștri au vizitat șantierul noului terminal al Aeroportului Internațional Craiova unde au loc lucrări de modernizare și extindere a obiectivului.




Târg de adopții canine la Craiova

Salubritate Craiova, prin Centrul de adopții canine Craiova, organizează sâmbătă, 18 mai 2024, în zona Debarcader din Parcul „Nicolae Romanescu”, începând cu ora 10:00, un nou târg de adopții canine.

Astfel, o parte dintre cățelușii aflați în Adăpostul canin Craiova vor fi prezentați craiovenilor, care sunt invitați să îi cunoască, să socializeze cu ei și, mai ales, să îi ia acasă, pentru a le oferi un loc sigur, pe viață.

„Continuăm și fizic promovarea câinilor fără stăpân din adăpostul public pe care îl gestionăm, după ce am ușurat semnificativ procesul de adopție, prin realizarea unui site optim unde craiovenii pot vedea dinainte câinii prezenți în timp real în adăpost. Astfel, ei își pot alege câinele preferat, care este prezentat pe site-ul nostru alături de alte detalii precum vârsta, locul capturării și talia, și pot veni la adăpost știind exact ce câine își doresc. Venim și mai aproape de cetățeni printr-un nou târg de adopții canine și îi chemăm să îi cunoască pe câinii pe care doar ei îi pot salva cu adevărat, prin adopție”, a declarat directorul Salubritate Craiova, Mihai Butari.

Ulterior adopției, care este gratuită și se face în baza cărții de identitate, datele noului stăpân și ale câinelui adoptat vor fi trecute în RECS (Registrul Electronic al Câinilor cu Stăpân).

Târgului de adopții canine de duminică i se alătură și sponsorul Maxi Pet România, care va oferi surprize fiecărei persoane care va adopta un cățeluș. De asemenea, voluntarii de la Interact Craiova vor fi alături de noi, din dragoste pentru animale și pentru spiritul civic.

Vă reamintim că puteți adopta oricând un câine de la Adăpostul canin Craiova (localizat pe DJ 606, la ieșirea din Craiova spre Breasta, înainte de podul peste Jiu, pe partea dreaptă), care are următorul program de vizitare:

  • luni-vineri: 10:00 – 18:00;
  • sâmbăta, duminica și în zilele de sărbători legale: 11:00 – 13:00.

Accesul în adăpostul canin se face pe baza cărții de identitate.

 

 




Ultimul weekend alături de Albă ca Zăpada și cei șapte pitici, în Parcul Nicolae Romanescu

Ultimul weekend alături de Albă ca Zăpada și cei Șapte Pitici își așteaptă vizitatorii cu nenumărate activități.

Cei care aleg să își petreacă zilele de 10, 11 și 12 mai, în Parcul Nicolae Romanescu vor putea lua parte la expoziții, activități sportive, spectacole, ateliere etc.

Duminică, de la ora 19.00, pe scena Teatrului de Vară se va desfășura spectacolul Albă ca Zăpada și cei șapte pitici, prezentat de Opera Română Craiova.

Căsuțele cu bunătăți și cadouri vor fi deschise zilnic, între orele 10.00 – 20.00, iar turiștii și craiovenii pot veni la Târgul de Paște cu autobuzul turistic.

Parcul Nicolae Romanescu va fi deschis până la ora 24.00 pentru a fi admirate decorurile luminoase create special pentru Târgul de Paște.

Vineri, 10 mai

Zona Foişor

11:00 – 18:00 Expoziţia Sărbători Spirituale, Cenaclul de Arte Vizuale Art Amicis

14:00 – 18:00 Activităţi sportive, ateliere de pictat ouă şi decoraţiuni de Paşte, Centrul Voluntariat pentru Comunitate

Sâmbătă, 11 mai

Teatrul de Vară

15:00 – 16:00 Spectacol de vioară populară Artiştii Primăverii, prof. coord. Nicolae Streaţă şi Marius Stanciu, Şcoala Populară de Arte şi Meserii „Cornetti”

16:00 – 17:00 Spectacol de dansuri populare, Şcoala Populară de Arte şi Meserii „Cornetti”

17:00 – 18:00 Spectacol de muzică şi dans, Palatul Copiilor Craiova

18.00 – 19:00 Atelier de balet, Opera Română, Şcoala de Balet „Attitude”

Zona Foişor

09:00 – 22:00 Easter Egg Hunt, Indago Games

19:00 – 19:30 Spectacol de teatru Albă ca Zăpada, Compania Risc Cultural

11:00 – 18:00 Expoziţia Sărbători Spirituale, Cenaclul de Arte Vizuale Art Amicis

12:00 – 13:00 Classic Treasures, Filarmonica Oltenia Craiova

12:30 – 15:00 Concurs de cultură generală, Centrul de Resurse şi Angajament Ford – CRAFord

14:00 – 17:00 Atelier de cusut semne de carte, Muzeul Olteniei

Duminică, 12 mai

Teatrul de Vară 

12:00 – 14:00 Spectacol muzical coregrafic –Atelierele de Folclor, Ansamblul Folcloric Maria Tănase

19.00 – 20:00 Spectacol de dans, Albă ca Zăpada şi cei 7 pitici, Opera Română Craiova, Şcoala de Balet „Attitude”

Zona Foişor

09:00 – 22:00 Easter Egg Hunt, Indago Games

11:00 – 18:00 Expoziţia Sărbători Spirituale, Cenaclul de Arte Vizuale Art Amicis

12:30 – 13:30 Atelier de teatru interactiv, Teatrul pentru Copii şi Tineret Colibri

14:00 – 17:00 Atelier de cusut semne de carte, Muzeul Olteniei.

 




Spectacole în week-end pe scena Colibri și atelier de teatru interactiv în parc

Sâmbătă, 11 mai 2024, la ora 18:00 îl cunoaștem pe „Pinocchio“, într-o adaptare după Carlo Collodi, scenariul şi regia Cristian Pepino, scenografia Cristina Pepino, muzica Dan Bălan, cu actorii: Geo Dinescu, Emanuel Popescu, Marin Fagu, Alla Cebotari, Oana Stancu, Iulia Cârstea, Adriana Ioncu, voci: Rodica Prisăcaru, Mugur Prisăcaru, Mihai Brumă – Uzeanu.

Năstrușnicul băiețel creat dintr-o bucată magică de lemn nu-și pierde năravul nici de această dată și intră în tot felul de încurcături, una mai periculoasă ca alta.

Duminică, 12 mai 2024, la ora 11:00 este programat spectacolul „Pupăza din tei“, scenariul și regia: Cristian Mitescu, scenografia: Eugenia Tărășescu – Jianu, orchestrația muzicală: Viorel Andrinoiu, asistent de regie și coregrafia: Ionuț Sergiu Anghel, cu actorii: Marin Fagu, Andreea Ionescu, Adriana Ioncu, Oana Stancu.

Spectacolul „Pupăza din tei“ este o incursiune în lumea personajelor lui Ion Creangă, facilitând astfel accesul copiilor la marea literatură clasică românească.

Tot duminică, 12 mai 2024, între orele 12:30 – 13:30, copiii se pot bucura de un atelier de teatru interactiv alături de actorul Robert Iovan, în Parcul Nicolae Romanescu – Zona Foișor, la Târgul de Paște organizat de Primăria Municipiului Craiova.

Biletele se pot procura de la Agenţia Teatrului Colibri, de luni până sâmbătă, între orele 10:00 – 13:00 / 16:00 – 19:00, iar duminica, între 10:00 – 13:00. Preț bilet: 13 lei / pers.

Mai multe informații se pot obține la tel.: 0251.412.473, pe www.teatrulcolibri.ro, www.facebook.com/TeatrulColibri.

După începerea spectacolelor, accesul în sală nu mai este permis! Persoanele care au bilete și întârzie le pot reprograma la următoarele spectacole.




INSPIRE Season -Filarmonica Oltenia AN AMERICAN DREAM

  Filarmonica Oltenia vă invită la concertul simfonic AN AMERICAN DREAM care va avea loc vineri, 10 mai 2024, începând cu ora 19:00. Sub bagheta dirijorului RADU ZAHARIA, Orchestra Simfonică a Filarmonicii „Oltenia” va cuceri inimile ascultătorilor printr-o interpretare captivantă a unor remarcabile compoziții simfonice americane. Soliștii serii, baritonul LUCIAN ONIȚA și pianistul DANIEL DASCĂLU, se vor alătura orchestrei pentru a interpreta lucrări memorabile ce vor încânta auditoriul.

            Programul serii va include lucrări din creația a doi compozitori americani de referință:

Aaron Copland – Fanfare for the Common Man„Old American Songs” pentru bariton și orchestră

George Gershwin – „An American in Paris”„Rhapsody in Blue” pentru pian și orchestră

            Concertul „An American Dream” va fi o călătorie muzicală fascinantă prin peisajul sonor al Americii, oferind publicului o experiență inedită. Evenimentul va avea loc la Sala de Concerte a Filarmonicii Oltenia și promite o seară de neuitat pentru iubitorii de muzică simfonică și pasionații de frumos.

            Radu Zaharia este un dirijor cu o bogată experiență în lumea muzicii simfonice. Caracterizat prin pasiunea și devotamentul său pentru arta dirijorală, Radu Zaharia este cunoscut pentru abilitatea sa de a inspira și de a ghida orchestra către interpretări de excepție. Cu o viziune artistică clară și o comunicare eficientă cu muzicienii, reușește să creeze momente artistice deosebite. Datorită dedicării sale profesionale, Radu Zaharia este unul dintre cei mai apreciați dirijori ai generației sale.

            Lucian Onița este un bariton de excepție, cu o carieră solidă în lumea muzicală. Abilitățile sale vocale sunt remarcabile, iar interpretarea sa expresivă l-au făcut să fie recunoscut pe plan internațional. Cu un repertoriu vast ce acoperă atât opera clasică, cât și lied-ul și muzica contemporană, Lucian Onița este cunoscut pentru capacitatea sa de a aduce la viață personaje și emoții complexe.

            Daniel Dascălu este un pianist virtuoz cu o sensibilitate artistică profundă. De-a lungul carierei sale, a impresionat audiențele din întreaga lume prin interpretarea unor lucrări celebre ale repertoriului clasic și contemporan. Abordând diverse genuri muzicale, de la muzica de cameră la concertele pentru pian și orchestră, Daniel Dascălu demonstrează o măiestrie tehnică și o înțelegere profundă a operei interpretate, oferind publicului său experiențe muzicale unice.

                Pentru a rezerva locurile preferate, vizitați agenția din Calea Unirii 16 sau accesați platforma entertix:

https://www.entertix.ro/ evenimente/21922/concert- simfonic-10-mai-2024- filarmonica-oltenia-craiova. html

Programul agenției este de luni până vineri, între orele 10:00 și 18:00. Pentru detalii suplimentare, vă rugăm să apelați numărul de telefon 0251 414 698. Prețurile biletelor sunt de 50 lei și 15 lei  (elevi, studenți, seniori).




Lia Olguța Vasilescu și-a depus candidatura la Primăria Municipiului Craiova

Lia Olguța Vasilescu și-a depus sâmbătă, 27 aprilie, candidatura la Primăria Municipiului Craiova. Alături de ea, la eveniment au participat președintele organizației PSD Dolj, europarlamentar, Claudiu Manda, președintele Consiliului Județean Dolj, Cosmin Vasile, parlamentarii PSD de Dolj, Alexandra Presură, Iulian Badea, Eliza Peța, Alina Tănăsescu, Ion Prioteasa și Mihail Genoiu și candidații la funcția de consilier județeanpropușipentru alegerile din 9 iunie.

„Sunt foarte mulți oameni noi care nu au mai fost în Consiliul Local. Așa cum am spus și la depunerea candidaturii pentru Consiliul Județean, încercăm să dăm o șansă oamenilor tineri, avem și multe femei pe listă și ne ateptăm ca de acum încolo, pe viitor, dintre aceștia să se aleagă oamenii care, dacă au apetență pentru admininstrația publică, daca își doresc să slujească cetățenii, să poată să facă și un pas în sus. Sunt pe listă cinci consilieri locali dintre cei care au fost până acum din partea PSD, în zona eligibilă, sunt pe listă toți cei trei consilieri PER, tot în zona eligibilă, ceea ce înseamnă că am avut o colaborare foarte bună, atât cu domnul Antonie Solomon la Consiliul Județean, cât și în Consiliul Local. Eu am încredere că rezultatul va fi unul foarte bun și sigur că nu trebuie să ne oprim aici. Urmează încă șase săptămâni de campanie, poate cele mai grele.”, a spus președintele PSD DoljClaudiu Manda.

Lia Olguța Vasilescu, candidatul PSD pentru al patrulea mandat la Primăria Craiova, a vorbit despre proiectele finalizate și a prezentat oferta electorală pentru următorii patru ani.

„Vreau să le mulțumesc, în primul rând, celor aproape 40.000 de cetățeni ai Craiovei care au semnat pentru candidatura mea la primărie. Sper din toată inima să se prezinte și la vot și că toată populația cu drept de vot a Craiovei să se prezinte la aceste alegeri pentru că este foarte important semnalul pe care ni-l dă. De asemenea, vreau să le mulțumesc tuturor colegilor mei din echipa PSD Craiova care s-au implicat în această perioadă de pre-campanie electorală și care știu că se vor implica și în campania electorală, o campanie care ne așteptăm să fie mai plăcută decât a altor candidați și pentru faptul că în ultimii 4 ani, pentru noi a fost o permanentă campanie. Practic, noi am făcut campanie în fiecare zi prin ceea ce noi am reușit să realizăm până acum, prin modul în care am reușit să trasformăm orașul. Mă bucură foarte mult când merg pe stradă, când mă întâlnesc cu craioveni care îmi spun că sunt mândri de orașul lor. Este pentru prima oară când îi aud spunând acest lucru, până acum câțiva ani nu se întâmpla asta, acum mi se întâmplă foarte des. Aș vrea să vă spun și pe ce m-am concentrat în acest ultim mandat. Pentru mine prioritățile au fost strada, școală, spital și transport public și cred că asta s-a văzut. Toate spitalele primăriei sunt la nivel de standard european. Am și reușit într-unul din mandatele trecute să construiesc un spital nou, care a fost, de altfel, și primul construit după Revoluție. Îmi doresc din toată inima să reușesc să finalizez și Spitalul de Pediatrie pentru care partea de documentație este gata. Referitor la infrastructură, m-am concentrat foarte mult în ultimii ani de zile pe zona de periferie. În ceea ce privește școlile, de asemenea, am investit foarte mulți bani. Anul acesta avem aproape 60 de milioane de euro, bani care merg către capitolul învățământ. Transportul public, de asemenea, a fost schimbat în ultimii 2 ani, avem tramvaie noi, avem 111 autobuze care au fost achiziționate în ultimii ani și facem în continuare achiziții pe POR, astfel încât să putem să ne întindem cu transportul și către zona metropolitană. De asemenea, mă bucur să vă spun că anul acesta vom închide și cel mai mare proiect care a avut loc în Craiova, după Revoluție. Este vorba de aducțiunea Firului II Izvarna”, a spus candidatul PSD la Primăria Craiovei, Lia Olguța Vasilescu.

Născută pe 18 noiembrie 1974, la Craiova, Lia Olguța Vasilescu a început cariera politică încă din adolescență devenind, la doar 17 ani, membră și fondatoare a Partidului România Mare. În momentul de față este unul dintre membrii emblematici ai Partidului Social Democrat. Pe plan personal, este casătorită cu Claudiu Manda şi are un băiat pe nume Robert Ștefan, născut în 2009. Este prima femeie din istoria României care a reuşit să ocupe funcţia de primar al unei reşedinţe de judeţ (primar al Craiovei în perioada 2012-2016).

Vă prezentăm lista de candidați pentru consiliul local Craiova depusă de PSD DOLJ:

1.Lia Olguța Vasilescu

  1. Lucian Dindirică. Are 45 de ani, este căsătorit și are un băiat în vârstă de 16 ani. Este prim-vicepreședintele PSD Craiova, licențiat în Teologie și Istorie, are un master în Dezvoltare Regională și doctorat în Istorie. Predă Antropologie și Management Cultural la Departamentul Arte și Media, la Facultatea de Litere.
  2. Aida Ionescu. Cu o reputație solidă și o experiență vastă în domeniul managerial și educațional,este apreciată ca fiind un lider potrivit pentru a contribui la dezvoltarea și prosperitatea comunității.
  3. Radu Marinescu. Avocat cu o mare notorietate națională și experiență profesională de peste 25 de ani, consilier al Baroului Dolj, din care face parte, ales neîntrerupt de către colegii săi din anul 2008.
  4. Ionuț Andrei. Are 32 de ani, este absolvent al UMF Craiova, Facultatea de Medicină, medic specialist oncologie medicală la Centrul de Oncologie Sf. Nectarie din Craiova, președinte al TSD Craiova, membru în biroul permanent municipal al PSD Craiova.
  5. Loredana Popi. Profesor cu dublă diplomă de doctor acordată de România şi Franța, a fost decorată de statul francez cu distincția de cavaler in ordinul ,,Palmelor academice” şi numită ,,ambasador alumni” de Ambasada Franței în România. Este directorul Liceului ,,Voltaire”de 7 ani, preşedinte a Asociației Române a Profesorilor francofoni, filiala Dolj.
  6. Octavian Marinescu. În vârstă de 35 de ani, căsătorit, tată, economist – a părăsit sectorul privat în 2020, motivat de convingerea că este esențial ca tinerii să se implice în politică și administrație publică. Ales pe listele PER consilier local al Municipiului Craiova în 2020, a făcut echipă alături de consilierii PSD și a sprijinit administrația publică locală.
  7. Dan Spânu. Născut în 1954 la Cetate, în Dolj, a terminat în 1980 Facultatea de Drept din cadrul Universității din București și a profesat apoi ca judecător la Curtea de Apel Craiova. Președinte al Asociației Magistraților din România și conferențiar universitar doctor la Facultatea de Drept a Universității din Craiova, este membru PSD din 2020 și consilier local.
  8. Dan Păloiu. Economist de profesie, cu studii masterale în administrația publică europeană, este șef serviciu tehnic și intervenții în cadrul Direcției județene de servicii publice și utilități Dolj.
  9. Romeo Voicinovschi. A dezvoltat proiecte de succes pe plan local, reușind să fie un catalizator al dezvoltării durabile, într-o comunitate în care fiecare cetățean se simte parte a unei echipe unite și responsabile.
  10. Cosmin Gâdea. Absolvent al Facultăţii de Mecanică din cadrul Universităţii din Craiova, inginer diplomat. Din 2013 până în prezent, este director al Centrului Judeţean de Aparatură Medicală Dolj.
  11. Ionuț Pîrvulescu. Director general la High – Tech Industry Park Craiova, este pregătit să înțeleagă dificutățile cu care se confruntă societatea privată a orașului nostru, așa încât, votul și deciziile luate în Consiliul Local, să vină în întâmpinarea nevoilor acesteia.
  12. Angelica Dinu. În vârstă de 42 de ani, activând in domeniul privat în construcții, are o vastă experiență în marketing și retail.
  13. Romulus Nicolicea. Deprofesie inginer, este absolvent al facultății de Automatică Calculatoare și Electronică din Craiova – inspector ANCOM- consilier local, unul dintre cei mai vechi membri PSD.
  14. Constantin Mogoșanu. Medic specialist Medicină Internă, absolvent al UMF Craiova, Facultatea de Drept și Administrație Publică Craiova, Master Managementul Serviciilor de Sănătate, consilier local în ultimul mandat, căsătorit, o fetiță.
  15. Bogdan Iliescu. Are 36 de ani, este secretar general TSD Craiova, absolvent al Facultății de Inginerie Electrică, absolvent al Facultății de Economie Administrarea Afacerilor, expert achiziții publice, căsătorit, 2 copii.
  16. Alin Ruiu. Născut pe 14 februarie 1980, de profesie economist în economie generală. Este absolvent al Facultății de Științe Economice secția Contabilitate și Informatică de Gestiune, masterand în Managementul Organizațiilor Publice.
  17. Sorin Tudor. Conducător de doctorat în domeniul Management, conferențiar universitar la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, director al Editurii Universitaria a Universității din Craiova, expert în Managementul proiectelor cu fonduri europene și activează în PSD din anul 1995.
  18. Bogdan Forțan. Are 37 de ani și este un tânăr politician masterand în economie și licențiat în drept. Are o vastă experiență combinată între mediul privat și administrația publică.
  19. Virgil Dragomirescu. Născut la 3.11.1956, în Craiova, de profesie economist, este actualmente Șef Centru în cadrul DGASPC Dolj. Este membru al PSD din 1991, cu o vasta experiență, atât pe plan politic, cât și profesional.
  20. Andra Dina. Are 35 de ani, absolventă a facultății de Sociologie,Secția Jurnalism și al celei de Administrare a Afacerilor, este un tânăr antreprenor și mama a unui băiețel.
  21. Marilena Rizescu. Lucrează în cadrul Universității din Craiova, post-doctorand pe teme de diplomație și relații internaționale româno-americane. Este redactor și expert implementare proiecte fonduri europene. Activează politic din anul 2012.
  22. Poenaru Alexandra. Medic specialist, doctor în Științe medicale, specializatăîn neurologie, este implicată în problemele oamenilor prin natura meseriei dobândite de-a lungul exercitării profesiei.
  23. Mario Petrișor. Licențiat în Economie și Administrare Afacerilor și masterand în management.
  24. Vlăsceanu Maria. Absolventă a Facultății de Educație Fizică și Sport Craiova și Masterand Management în Sport, fostă sportivă de performanță a handbalului craiovean la Clubul SCM Craiova.
  25. Ștefan Claudia. Are 43 ani, căsătorită, mama unei fete de 13 ani. Cu o experiență vastă în domeniul educației și al managementului, în cei 22 de ani de activitate, a avut privilegiul de a lucra în diferite roluri care au ajutat-o în dezvoltarea profesională. Este profesor, director, expert-formator.
  26. Badea Gabriel. Activează în domeniul privat ca administrator la două firme. Absolvent al Facultății de Transporturi din cadrul Universității Politehnice București și al Facultății de Finanțe, Asigurări, Bănci și Burse de Valori din cadrul Academiei de Studii Economice București, acumulând experiență în domeniul privat și lucrând pe cont propriu.
  27. Șerbănoiu Alex. Are 37 ani, este căsătorit, are 2 copii și este absolvent al Facultății de Inginerie Electrică și al Facultății de Educație Fizica și Sport din cadrul Universității din Craiova.
  28. Robert Stamin. Este absolvent al Universității de Medicină și Farmacie din Craiova, specialitatea Medicină Dentară, absolvent al Universității din Craiova, Facultatea de Drept, specialitatea Administrație Publică, Master în Administrație Publică. Lector în cadrul mai multor congrese din sfera medical.
  29. Fierariu Georgiana Valentina. Are 30 de ani, este absolventă a Facultății de Medicină Generală, în prezent medic rezident pe specialitatea Boli Infecțioase la Spitalul Clinic de Boli Infecțioase și Pneumoftiziologie „Victor Babeș” din Craiova.
  30. Dobrescu Alexandru. Este absolvent al Facultății de Drept Craiova și este implicat atât în studii de master la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, cât și în activitatea profesională în sectorul privat.
  31. Ciuican Andra. Are28 de ani, absolventă a Universității de Medicină și Farmacie din Craiova, est medic rezident infecționist, anul 2, în cadrul Spitalului de Boli Infecțioase și Pneumoftiziologie “Victor Babeș” Craiova.
  32. Vlad Piciorea. Are 27 de ani, absolvent al Universității de Medicină și Farmacie din Craiova, medic rezident pneumolog, anul 2, în cadrul Spitalului de Boli Infecțioase și Pneumoftiziologie “Victor Babeș” Craiova.
  33. Mugurel Ștefan.Are 44 de ani, inginer de peste 20 de ani în companii multinaționale (platforma Ford) din Craiova.

 

 




PSD Dolj a contestat candidații PNL la primăriile comunelor Desa și Șimnicu de Sus

PSD Dolj a contestat candidații PNL la primăriile comunelor Desa și Șimnicu de Sus, declarați incompatibili de Autoritatea Națională de Integritate (ANI), iar contestațiile au fost admise de instanțele judecătorești

Și în acest an, PNL Dolj continuă practicile PDL și vine în fața cetățenilor cu candidați pentru primării certați cu justiția. PNL dovedește și de această dată că ori nu cunoaște legile, ori vine cu soluții neserioase.

Este vorba de această dată de Gabriel Bădoiu – candidat la Primăria Desa și Jana Fulga – candidat la Primăria Șimnicu de Sus.

Mai precis, din anul 2019, Gabriel Bădoiu figurează pe lista celor declarați incompatibili de ANI pe motiv de conflict de interese de natură administrativă.

În ceea ce o privește pe Jana Fulga, Biroul Electoral de Circumscripție Șimnicu de Sus a respins candidatura la funcția de primar din cauza interdicției pe care o are de a ocupa o funcție sau demnitate publică până în august 2024. Ulterior, aceasta a contestat decizia la Judecătoria Craiova, însă acțiunea i-a fost respinsă.

PSD Dolj face un apel la toți candidații să se conformeze legii, din respect pentru alegători.




77,3% dintre angajații români intenționează să își schimbe jobul în următoarele 12 luni

Profesioniști locali din departamentul de resurse umane au participat, pe 23 aprilie 2024, la cea de-a doua ediție a proiectului „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices desfășurată la Craiova. Ghidați de cei 18 lideri din domeniu, participanții au făcut schimb de idei valoroase și au împărtășit provocările cu care se confruntă în atragerea de noi talente și motivarea actualilor angajați pentru a rămâne, în continuare, în companiile lor, dar au privit și spre viitor, din care nu lipsesc digitalizarea, automatizarea, dobândirea de noi competențe, însă ei au conchis că dincolo de AI, viitorul munci va fi, în continuare, unul uman.

Conferința a inclus două sesiuni de prezentări și un panel, moderator fiind Daniel Drăgan, Managing Partner, BusinessMark.

SESIUNEA I

Daniela Alexandru, Human Resources Manager, Magna Exteriors Craiova, a deschis prima sesiune a conferinței, vorbind despre cum poate fi implementată o strategie D&I de succes.

„Când vorbim despre diversitate și incluziune, vorbim de un termen la modă sau de un angajament mai profund? Să punem la încercare percepțiile noastre și să înțelegem cum putem crea o cultură cât mai autentică. Potrivit unui studiu făcut de Harvard în 2019, soții declară despre soțiile lor că sunt precum managerii de proiect, că pot face mai multe lucruri în același timp. Studiul ne arată că suntem diferiți și că, pentru a implementa un proiect, pentru a rezolva o problemă nouă în organizație, trebuie să avem un echilibru în organizație între proporția de bărbați și femei la locul de muncă. Avem nevoie de o corelare puternică între diversitatea gândirii, inovare și percepții. Aceasta influențează, apoi, cultura organizațională, prin valori comune, leadership pozitiv, învățare continuă, ceea ce are impact, mai departe, asupra strategiei de employer branding. Ajungem să avem o cultură organizațională puternică, cu focus pe oameni și încredere”, a spus ea.

A urmat Aurelian Chitez, Director of Sales, Romanian Software, care a vorbit despre modificările legislative și impactul asupra departamentului de HR și cum pot contribui soluțiile software la facilitarea activităților oamenilor de resurse umane.

Aș vrea să trec în revistă ce putem face cu un soft integrat de resurse umane și câteva modificări ce au pus presiune pe departamentele de HR. O modificare cu impact în zona de payroll a fost dată de impozitarea noilor beneficii. Am creat niște pachete de livrabile în zona de payroll. Ce însemnă asta? Imaginați-vă că aveți două tipuri de raportări: una către grup și una către stat. Am posibilitatea să mi le definesc și să le iau cu drag and drop, după care să îmi adaug în sistem beneficiarul. Un alt aspect foarte important, ce ajută la relația dintre angajat și angajator, este portalul angajatului. Aici contează foarte mult partea de relevanță și de transparență. Accesând acest portal din browser sau de pe telefonul mobil, angajatul are acces la toate documentele care îi sunt necesare, în timp real”, a explicat el.

Atragerea și retenția talentelor sunt două elemente fără de care nu am putea avea un brand de angajator puternic”, a subliniat Vili Virgil Dobrota, HR Manager, Nitela, în prezentarea sa.

Principala soluție pe care o vedem noi este pachetul salarial. Știm foarte bine că, acum, candidații se așteaptă să vadă salariul să fie vizibil în anunț, la fel și celelalte beneficii. La fel de importantă este și utilizarea platformelor online, care reprezintă un suport important în recrutarea talentelor. Avem și un program de internship pe care l-am implementat – am mers în rândul studenților și am avut experiențe plăcute: mulți dintre aceștia au rămas fie în cadrul organizației noastre, fie s-au dus în multinaționale, ceea ce ne-a făcut foarte mândri. Degeaba atragi talente dacă nu le și reții în cadrul organizației. O cultură organizațională puternică, bazată pe un anumit ADN, set de valori și comportamente sănătoase le permite angajaților să se identifice cu acestea. Avem, totodată, sisteme de motivare și stimulare a angajaților, prin care oamenii sunt recompensați pentru progresul făcut”, a adăugat el.

Acest subiect a fost abordat și de Robert Schmidt, Sales & Marketing Director, Smartree, care a prezentat rezultatele unui studiu privind perspectivele și așteptările angajaților & candidaților vs. percepția angajatorilor.

Am făcut un studiu, pentru a înțelege care sunt așteptările angajaților și cele ale oamenilor de HR și să vedem dacă se aliniază. Aproximativ 44% dintre oamenii de HR cred că se va menține fluctuația de personal. Ce am observat este că majoritatea angajaților deja își caută un alt job sau iau în calcul în mod serios această opțiune. Acest lucru este îngrijorător, pentru că, dacă nu știu că am o problemă la nivel de organizație, nu am cum să o rezolv. Am vrut să înțelegem și ce îi motivează pe angajați să rămână în companii și nu mică mi-a fost surpriza să aflu că partea de beneficii salariale nu prea mai este pe primul loc. Printre cele mai importante lucruri pe care angajații și le doresc sunt oportunitățile de dezvoltare profesională – 42,65% își doresc acest lucru. În momentul în care i-am întrebat pe angajați ce i-ar motiva să facă o schimbare de job, au răspuns că își doresc și un mediu de lucru sănătos, pe lângă oportunitățile reale de dezvoltare, și abia pe locul trei sunt beneficiile salariale și extrasalariale în prioritățile lor. Peste 63% dintre angajatorii chestionați cred că motivul pentru care angajații schimbă locul de muncă este de natură financiară”, a spus el.

În continuare, Mihaela Popovici, Manager PR, Comunicare Internă & CSR, Evryo Power, a vorbit despre inițiativele de employer branding ale organizației și felul în care au fost percepute de angajați și de candidați.

Ne-am gândit cum să arătăm oamenilor, în extern, ce facem noi în companie. Am lansat o campanie prin care am vrut să îi punem în prim-plan pe colegii noștri, care au acceptat să fie ambasadori ai inițiativei. Ne-am dorit să vedem ce îi motivează pe colegii noștri să aleagă, în fiecare zi, echipa Evryo. Am descoperit că, prin această campanie, pagina noastră de LinkedIn a avut mai mulți vizitatori (…) În urmă cu 8 ani am început programul Ucenic Electrician – am invitat elevii să facă parte din următoarea generație de electricieni. Am avut peste 2.400 de ucenici în această perioadă. Vrem să ajungem la publicul țintă, elevii, și să schimbăm mentalitatea despre ce presupune a fi electrician. Acest rol s-a schimbat, s-a digitalizat foarte mult în ultimii ani – suntem în pas cu tehnologia și ne dorim foarte mult să le arătăm asta și celor din jur”, a spus ea.

Un alt subiect abordat în prima sesiune a conferinței a vizat pontajul electronic și digitalizarea dosarelor de personal. Astfel, Adrian Dinu, CEO, Creasoft IT, a precizat: „Să vorbim despre digitalizare și, în special, despre semnăturile electronice pe documente de muncă și arhivarea documentelor. Din 2021, Legea 208 a permis companiilor să înlocuiască semnarea olografă cu una digitală. Una din provocările cu care ne-am confruntat a fost legată de o cerință legală privind arhivarea lor electronică la un arhivator certificat de minister. Asta ne ajută foarte mult, pentru că nu mai trebuie să plimbăm hârtiile. Am primit solicitări inclusiv din zona blue collar și știm că oamenii care lucrează în aceste industrii nu au neapărat adresă de email. Prin intermediul Creasoft Kiosk, angajatul poate să acceseze cererile de concediu, adeverințe, poate semna documente de muncă, la angajare, are acces la planificator, pentru a se informa cu privire la tura de lucru, cât și la fluturașul de salariu.

Organizațiile trebuie să le dea ocazia angajaților să comunice, să aibă un mediu sigur în care să își exprime perspectiva, a atras atenția Leonard Rizoiu, Fondator & General Manager, leoHR, în prezentarea sa, punând accentul asupra importanței realizării de stay interviews.

Indiferent de cât digitalizăm, comunicarea cu omul nu cred că va fi preluată prea curând de inteligenta artificială sau automatizată. Trebuie să le dăm oamenilor ocazia să comunice. De câțiva ani, avem HR Business Partners care comunică cu oamenii și sunt mai aproape de ei. Dar, de cele mai multe ori, angajații se tem să dea feedback, deși ușa managerului de HR este deschisă. Astfel, un stay interview este foarte important, pentru că angajații simt că vocea lor contează, sub umbrela confidențialității. Prin trecerea de la managementul tradițional la un design empatic, bazat pe diversitate și incluziune, oamenii se simt văzuți. Employee Experience și Employee Retention sunt puternic influențate nu de algoritmii, ci de emoții. Generațiile tinere vor să fie implicate, vor să planteze copaci, să meargă la cămine de bătrâni. Tinerii vor să știe ce pot face pentru a ajuta comunitatea din jur. Rolul stay interview este legătura dintre Employee Experience și retenție”, a mai adăugat.

SESIUNEA A II-A

Cea de-a doua sesiune a conferinței „Magnetico” a fost deschisă de Giampaolo Verrati, HR Director, Prysmian România, care a vorbit despre importanța digitalizării și transparentizării proceselor și impactul acestora asupra retenției.

Aș vrea să vă vorbesc despre strategia noastră de HR. Este destul de cuprinzătoare. Digitalizarea a reprezentat, pentru noi, foarte multă muncă, însă angajații noștri apreciază transparența. A necesitat un efort foarte mare, însă beneficiile se văd. Noi avem dorința puternică să facem 60% din angajații noștri acționari ai companiei. De ce? Mai întâi pentru că suntem o companie publică, nu avem un acționar majoritar, astfel că trebuie să câștigăm încrederea oamenilor. Este important pentru noi să creștem baza de angajați acționari, pentru că ei performează mai bine atunci când au interese mai complexe în ceea ce privește compania. De asemenea, suntem preocupați de starea de bine a angajaților noștri, cât și de diversitate – ne dorim ca, la fiecare nivel al organizației, să avem echipe diverse”, a explicat el.

A urmat un dialog la care au participat Anca Pucă, Sales Manager, UCMS by AROBS și Georgiana Brudaru, Business Manager Temps&Perm, Gi Group, despre contextul pieței muncii și cum facem față schimbărilor care sunt în acest moment.

Procesele de recrutare au fost, în ultima perioadă, lipsite de vizibilitate și impredictibile. Foarte multe procese au fost puse pe hold din cauza lipsei de vizibilitate. Am observat trei tendințe: vorbim de o creștere a numărului de candidați aflați în căutarea unui loc de muncă, vorbim și de o creștere a ofertelor de muncă în străinătate, dar și de o creștere vizibilă a duratei procesului de recrutare. Prima tendință resimțită vehement este legată de creșterea numărului de candidați și, în special, de blue collars. Reușim să avem, poate, pentru prima dată după o perioadă îndelungată a crizei forței de muncă, o bază mult mai largă. Am observat o creștere cu 17% a creșterii bazei de candidați, mai ales în zona de producție. În ceea ce privește ofertele de muncă în străinătate, am observat 3 proiecte ample de recrutare. Există un interes mai crescut al companiilor din extern față de rolurile blue-skills. A crescut și durata procesului de recrutare, din două motive: angajatorii devin mult mai selectivi în alegerea candidatului, iar distanța dintre etapele procesului este mai mare”, a spus Georgiana Brudaru.

În completare, Anca Pucă a adăugat: „Este important să fim atenți în selecția candidaților în procesul de recrutare, însă un proces important în departamentul de HR este și cel de retenție – a-i menține în companie pentru o perioadă cât mai îndelungată. Avem un infochioșc ce pune la dispoziția angajaților ce nu au acces la un calculator informații utile, precum: date contractuale, fluturași de salariu, cereri de concediu.”

Liderii de HR trebuie să fie autentici, să își arate vulnerabilitatea, iar organizația să creeze un mediu de siguranță psihologică, care să îi inspire și pe angajați să fie la fel, a explicat Dan Luta, HR Director, Operative România, în prezentarea sa.

Am ales să vorbesc, astăzi, despre autenticitate, dar și despre inteligența artificială. Acesta vine spre domeniul resurselor umane la viteza a 5-a și niciunul dintre noi nu este la adăpost. Avem așteptarea de la colegii de HR să fie autentici, însă introspecția este esențială. Cât de bine mi-am păstrat busola sau compasul moral de-a lungul anilor? Cât de împăcat sunt cu deciziile pe care trebuie să le implementez, zi de zi, în organizație? Este important ca liderii de HR să își arate vulnerabilitatea, personalitatea și valorile. Este important, totodată, ca liderii să practice ceea ce predică, pentru că oamenii îi privesc ca pe un exemplu. Autenticitatea implică și inovare – iar asta o putem face doar dacă avem standarde, cadre, politici, astfel încât să putem măsura progresul. Componenta de inovare vine atunci când lăsăm oamenii să experimenteze, să gândească liber. Totodată, este importantă și susținerea fără îngrădire. Cum încurajăm deschiderea cu omul din fața noastră? Foarte importante sunt, aici, stay interviews”, a detaliat el.

Liderul este cel care setează trendurile, direcția, mindsetul la nivelul echipei, a explicat, la rândul său, Mihai Zânt, Executive Coach, Trainer, Partener Co-fondator, Career Shift și Humanistic.

Dacă sunt lider, ce pot eu să visez sau să cred setează direcția și trendul la mine în echipă. Aceasta este prima paradigmă ce trebuie schimbată în leadership – dacă lucrăm cu noi, putem să aducem în conștient lucrurile la care trebuie să lucrăm. Să vorbim și despre colaborare. Problema muncii hibrid este că oamenii vin la muncă, însă nu concomitent. Trebuie să facilităm colaborarea, să fim productivi în mod colectiv, pentru că, în caz contrar, nu putem spune că suntem o echipă. Colaborarea este un alt aspect care trebuie reglementat tot la nivel uman.

Potrivit unui studiu pe care l-am realizat, 77,3% intenționează să își schimbe jobul în următoarele 12 luni, însă 69,3% nu au o direcție clară de schimbare a jobului. Asta înseamnă că talentele de care am nevoie s-ar putea să existe chiar la mine în echipă. Ca skill-uri ale viitorului, trebuie să ne conectăm uman, să corelăm multe date și să concentrăm atenția. Cele șapte competențe pentru viitor sunt: self awareness – cum mă conduc pe mine, conectarea și relaționarea, autonomia, adaptabilitatea, responsabilitatea, digitalizarea și datele și învățarea continuă”, a completat el.

Ultima parte a conferinței a fost dedicată unui panel la care au participat: Lăcrămioara Dărăban (Continental Sibiu), Nicu Durău (Grupul Alro), Oana Ilie (Tazz), Luiza Banyai (People Experience Expert & Companies Transformation Advisor), Cristian Chirigiu (Rețeaua de sănătate Regina Maria) șiIuliana Morlova (PsyHub Consulting).

Anul 2024 reprezintă o oportunitate pentru companii pentru a-și consolida brandul de angajator, a explicat Lăcrămioara Dărăban, Head of Human Relations, Continental Sibiu.

Este un an bun pentru resurse umane, pentru organizații. Este un an care ne aduce ceva ce nu ne-au adus foarte mulți ani pe piața din România – o stabilitate, ce reprezintă o oportunitate extraordinară să îți consolidezi și să demonstrezi brandul de angajator. În același timp, este o ocazie foarte bună să ne orientăm mai mult spre performanța angajaților, spre acel best fit, să valorizăm oamenii care sunt alături de noi. Oamenii au șansa să contribuie la o perioadă mai grea pentru companii, ceea ce aduce identificare pentru angajat, la un nivel mult mai profund. Nu există HR fără organizații și organizații fără oameni”, a completat ea.

La rândul său, Nicu Durău, Director Resurse Umane și Servicii Generale, Grupul Alro, a vorbit despre provocările care au apărut în ultimii ani în industria producție și metalurgie și a subliniat necesitatea ca organizațiile să își concentreze atenția asupra angajaților actuali.

Începutul de an arată mai bine, prin comparație cu ultimii doi, cel puțin în industria producție și metalurgie. Au fost doi ani extrem de dificili, dar vin și vești bune. Piața s-a mai deschis, pare că s-au mai liniștit și fluctuația de energie. Anii trecuți, am fost nevoiți să calibrăm și forța de muncă la reducerea producției. Consider că piața forței de muncă este încă încinsă – sunt și oportunități. Vremurile acestea ne călesc și, dacă reușim să ieșim din această vâltoare, avem un atu. Ne concentrăm atenția pe angajații proprii, pe dezvoltarea lor – avem talente și în interiorul organizației și trebuie să ne concentrăm asupra lor. Cei care pot să contribuie cel mai mult la creșterea brandului de angajator sunt angajații. Felul în care ei vorbesc acasă, cu prietenii, despre noi înseamnă foarte mult. Ei sunt imaginea a ceea ce se întâmpla în companie”, a spus el.

Plecarea angajaților din companie poate fi foarte costisitoare, astfel că este important ca organizațiile și liderii să acorde o atenție mai mare asupra dezvoltării unui mediu în care primează siguranța psihologică a angajaților, a spus Luiza Banyai, Member of Romanian Council Board, Romanian Diversity Charter, People Experience Expert & Companies Transformation Advisor.

Foarte importantă este partea de recunoaștere și trebuie să ajutăm middle managerii, pentru că ei sunt cei mai presați în acest moment. Lucrurile care se întâmplă de 10 ani încoace nu au mai permis formarea middle managerilor cu anumite instrumente – s-au format din mers și peste ei au venit elemente de noutate, precum: siguranță psihologică, meaning și purpose, consiliere de carieră. Sunt multe elemente care îi apasă și trebuie să îi ajutăm să poată să înțeleagă cum pot să atragă și să loializeze angajați, pentru că retenția costă bani. Recomand – și nu este doar treaba HR-ului, ci și al managementului – să investim în pofilele potrivite, candidații potriviți și să găsim mecanismele de loializare. Cine lucrează în HR trebuie să accepte că, dacă nu este în față, alături de manager, nu are cum să împingă lucrurile spre schimbare și să motiveze oamenii”, a adăugat ea.

De aceeași părere a fost și Iuliana Morlova, HR Professional, Career Coach, Psiholog, PsyHub Consulting, care a precizat că: „Migrarea și procesul de îmbătrânire a populației a dus la scăderea populației active și, deci, bătălia pe talente. Cele mai comune beneficii nu mai sunt percepute ca beneficii când toată lumea le oferă. Și, atunci, cum îi putem atrage? Trebuie să venim cu programe care întrunesc nevoia lor (…) Starea de bine la locul de muncă ar fi trebuit să fi fost o preocupare dintotdeauna și ar trebui să o regăsim în lucruri aparent simple, precum felul în care comunicăm între noi. Se referă și la modul în care comunicăm feedback-ul. Rușinea, care este o emoție socială puternic negativă nu are un efect de corecție. Cum ar fi să ne uităm feedforward, ci nu feedback? Wellbeing-ul presupune ca oamenii să își asume riscuri, să aibă încredere să spună ceea ce gândesc, comunicarea să fie bidirecțională.”

Vorbind despre starea de bine a angajaților, Cristian Chirigiu, Manager National Vânzări Divizia Abonamente, Rețeaua de sănătate Regina Maria, a adus în discuție și o preocupare mai intensă a acestora față de propria sănătate, ce se transpune printr-o atenție mai mare la medicina preventivă.

Este un an interesant și am observat anumite trenduri în piață, precum angajatori mari sau companii din zona de automotive, care nu au mai oferit beneficii medicale până acum, încep să o facă. Sunt mulți factori care contribuie la atragerea și retenția talentelor, dar cred că zona de servicii medicale reprezintă un pilon extrem de important. Un trend care crește este cu cât ajungem mai aproape de angajați – ei își doresc să aibă servicii cât mai aproape de domiciliu și de locul de muncă, să acceseze prevenția medicală. Se uită la abonamentul medical nu ca la un instrument financiar, ci la ca o unealtă de prevenție. Angajații nu mai merg la medic doar când au o problemă, ci în mod preventiv, iar angajatorii au meritul că inoculează această cultură în rândul angajaților”, a explicat el.

În acest context, Oana Ilie, Director de Resurse Umane, Tazz, a intervenit aducând în discuție necesitatea ca organizațiile să se plieze pe nevoile reale ale oamenilor și să abordeze un model de lucru centrat pe flexibilitate.

Un lucru testat de noi în ultimii 3 ani legat de wellbeing este legat de faptul că își doresc foarte mult să lucreze de acasă. Oricum, ar fi foarte dificil să îi aducem împreună, întrucât avem mai mult de o treime din angajați în teritoriu. Am avut multe discuții cu ei dacă își doresc să revină la birou, însă ce s-a întâmplat a fost că ne-au cerut servicii de terapie, de dezvoltare personală, de timp de recreere. Avem 5 generații și nu lucrăm la fel de bine împreună pe cât s-ar presupune. Generațiile Millennial și Z, de exemplu, au perspective foarte diferite în ceea ce privește ziua de lucru și pot să apară clash-uri între ei. Noi am testat posibilitatea de a le permite să înceapă programul atunci când își doresc, astfel încât să performeze. Nu mai lucrăm după niște cadre standard care existau acum 15 ani”, a adăugat ea.

„Magnetico” este un proiect BusinessMark, ce va continua în 2024 și înCluj-Napoca (14 mai), Pitești (23 mai), București (7 iunie), Iași (11 iunie), Brașov (16 octombrie), Oradea (24 octombrie), Timișoara (14 noiembrie), Sibiu (19 noiembrie).

Partenerii conferinței au fost: Continental România, colorful.hr, OLX Locuri de Muncă, Rețeaua de sănătate Regina Maria, Smartree, Macromex, UCMS by AROBS, Creasoft

Evenimentul a fost susținut de: Camera de Comerț și Industrie a Județului Dolj

Parteneri media:  TVR Craiova, Gazeta de Sud, Jurnal de Craiova, Oltenia24, Spotmedia.ro, IQads, SMARK, Revista Cariere, PortalHR, AngajatorulMeu.ro, PRwave, DigitalBusiness, Debizz, MATEK, Transilvania Business, Jurnalul de Afaceri, Global Manager, Global HR Manager, EventsMax, Revista Piața, SpațiulConstruit.ro, Top Business News, Ziarul 21, Club Economic, Revista de HR, România Durabilă, Economistul, Business Voice, Femei în Afaceri.

BusinessMark – events designed to make an impression!

Din 2013 organizăm evenimente business, în principal „concept propriu”, gândite și planificate  de noi, de la idee și concept, până la implementare. Avem o abordare „all-industries” și dedicăm proiecte unei arii largi de industrii și domenii profesionale. Ne dorim să ne punem „amprenta” în viețile profesionale ale participanților, să producem un impact concret.  Ne propunem să creăm contexte pentru schimb de experiență și creare de idei, contexte pentru dezvoltare, pentru a fi inspirat și a găsi partenerii potriviți.

Dincolo de evenimentele „concept propriu”, organizăm evenimente construite pentru partenerii noștri, evenimente gândite împreună cu aceștia și adaptate obiectivelor lor. Dacă ești în căutarea unei echipe profesioniste care să organizeze evenimente B2B, suntem alături de tine, pas cu pas. Poți conta pe experiența noastră în consultanță, suport în crearea și implementarea conceptului de eveniment, în managementul evenimentului de la creație, logistică, producție și până la optimizarea eficientă a bugetului.

 

 

 




La sediul Biroului Electoral Județean Dolj, au fost depuse listele de candidați pentru Consiliul Județean Dolj, pentru alegerile din 9 iunie 2024

La eveniment au participat președintele organizației PSD Dolj, Claudiu Manda, președintele Consiliului Județean Dolj, Cosmin Vasile, primarul municipiului Craiova, Lia Olguța Vasilescu, parlamentarii PSD de Dolj, Alexandra Presură, Iulian Badea, Eliza Peța, Alina Tănăsescu, Ion Prioteasa și Mihail Genoiu și o parte dintre candidații la funcția de consilier județean.

“Avem strânse un număr impresionant de semnături, dar am depus azi doar 40.000 de semnături, cu mult mai mult decât prevede legea. Pot să vă spun că lista de consilieri județeni înseamnă că o treime sunt cei care au fost până acum în Consiliul Județean Dolj, două treimi sunt oameni noi. Avem peste 30% oameni tineri, avem peste 30% femei, în zona eligibilă și în zona neeligibilă. Partidul Social Democrat încearcă să își împrospăteze întotdeauna resursa umană. Sunt oameni care au demonstrat la nivelul Consiliului Județean și pot să facă un pas în față, cum sunt oameni care au demonstrat în interiorul partidului că au dorința de a se implica, au valențe în politică și atunci merită o șansă ca, de aici încolo – ține numai de ei – să își continue sau să își construiască un parcurs în politică. Candidatul nostru pentru funcția de președinte al Consiliului Județean este Cosmin Vasile. Vreau să îl felicit pentru candidatură. Aștept data de 9 iunie să îl felicit și pentru victorie. Vreau să îi mulțumesc pentru tot ce a făcut în această perioadă de 4 ani, un om care s-a calificat pentru această funcție, un om care a înțeles că este acolo să reprezinte tot județul Dolj și pe toți cetățenii județului Dolj. A avut tot timpul o ușă deschisă și a colaborat cu toți primarii, din tot județul, indiferent de culoarea lor politică. Așa se explică și faptul că foarte mulți dintre primari și-au dorit să înceapă un drum alături de Cosmin și alături de PSD”, a declarat Claudiu Manda.

Cosmin Vasile, candidatul PSD pentru al doilea mandat de președinte al Consiliului Județean Dolj, a vorbit despre proiectele finalizate și cele de viitor ale instituției.

“Le mulțumesc celor peste 40.000 de cetățeni care, prin semnătura lor, au dat cumva girul ca noi să ne depunem dosarele de candidatură, mulțumesc și echipelor care au mers din casă în casă să strângă semnăturile. Mulțumesc pentru susținerea Partidului Social Democrat, organizația județeană Dolj. Vă mulțumesc, domnul președinte, susținerea dumneavoastră este importantă pentru mine, atât ca președinte, cât și ca prieten. Și îi mulțumesc echipei care, timp de 4 ani, a fost alături și cu care am reușit să dezvoltăm multe proiecte. (…) Au fost 4 ani pe care îi consider foarte buni, 4 ani în care am avut proiecte mari, realizări importante, 4 ani care nu s-au mai repetat vreodată în istoria Consiliulului Județean, ca număr de proiecte, ca sumă de bani europeni atrași, ca valoare de investiții. Pentru că am înțeles că oamenii din județul Dolj merită drumuri bune, merită servicii publice de calitate, servicii de sănătate performante, merită învestiții în cultură, în educație. (…) Am avut o colaborare excelentă, fără precedent, între instituția Consiliului Județean și instituția Primăriei Craiova, între președintele Consiliului Județean și primarul municipiului Craiova – îi mulțumesc pe această cale – pentru că cele mai importante instituții de administrație publică din județ trebuie să își dea mâna, trebuie să facă proiecte, pentru că beneficiarul final este cetățeanul”, a declarat Cosmin Vasile.

“Eu sper, cu sprijinul cetățenilor Craiovei și ai Doljului, să continuăm în această echipă și pentru următorii 4 ani, pentru că avem foarte multe proiecte comune care vin în sprijinul cetățenilor acestui județ. Îi urez mult succes lui și echipei. Și îl felicit pentru tot ceea ce a reușit să realizeze până acum”, a încheiat Lia Olguța Vasilescu.

Dorin Cosmin Vasile este membru PSD din anul 1997. Din anul 2004, a fost ales consilier județean, pentru trei mandate consecutive. Din anul 2016, a preluat funcția de vicepreședinte al Consiliului Județean Dolj, iar în anul 2020 a fost votat, prin vot uninominal, președinte al Consiliului Județean Dolj.

Lista de candidați pentru Consiliul Județean Dolj este: Vasile Dorin-Cosmin, Solomon Antonie, Neațu Breciugă Mihail Adrian, Durle Dumitru Cosmin, Velișcu Carmen Alina, Stamatescu Claudia Raluca, Bică Gheorghe, Bărbieru Mihaela Iuliana, Neacșu Florea, Radu Marin Traian, Roșiu Valentin, Cristea Radu Ana-Maria, Marian Viorel, Cîrciumaru Alina, Roșu Adrian Valentin, Voicu Clara, Cristescu Adrian Daniel, Chelaru George Petre, Scărlătescu Lucian Cristian, Răscăcea Ștefan Cătălin, Galiceanu Cătălina Floriana, Dujer Ionel Cristian, Nicola Teodor Alin, Naicu Daniel, Vieru Alexandru Marian, Mateiță Constantin Ovidiu, Pantilimon Marius Cosmin, Ionescu Vlad Mihai, Marinescu Radu Florin, Petre Simona Irina, Durlanu Ionuț, Geamănu Aurora Adela, Tulea Andreea Elena, Tudorică Ionela Alina, Ghiță Vasile, Prioteasa Marius Răzvan, Bogoi Adriana, Ștefan Mihaela Luci, Oprea Cătălin Ionuț, Bîrzanu Felicia Oana, Docea Virgil Andrei, Dumitru Alina Felicia, Golumbeanu Dumitru Emanoil Alin, Cojocaru Radu Florian, Romanița Gheorghe Aurelian.




Dezinsecție aeriană, în perioada 29-30 aprilie 2024

Salubritate Craiova anunță începerea dezinsecției aeriene pe domeniul public al municipiului Craiova, cu o primă etapă ce va avea loc în perioada 29-30 aprilie 2024, în intervalul orar 06:00-11:00.

Vor fi vizate lacurile de pe teritoriul municipiului (lacul din Parcul „Nicolae Romanescu”, lacul Tanchiștilor, lacul Valea Fetii, lacul Făcăi, lacul din Grădina Botanică, lacul Valea Șarpelui și cel de la Hanul Doctorului), parcurile, grădinile publice și zonele verzi din cartierele orașului.

Suprafața totală pe care va avea loc dezinsecția este de aproape 800 hectare, graficul intervenției depinzând și de condițiile meteorologice existente.

Aducem în atenția apicultorilor că, în intervalul menționat, aceștia trebuie să ia măsurile necesare pentru protejarea albinelor.

Lucrările de dezinsecție pentru combaterea insectelor dăunătoare se vor face prin pulverizare prin sistem ULV. Se va folosi pentru dezinsecție substanța din grupa a III-a de toxicitate Solfac Trio EC140 NF (Cypermethrin-50g/l, Prallethrin-10g/l, Piperonil butoxid- 80g/l), avizată de către Ministerul Sănătății.